Kozmetik ve kişisel bakım ürünlerinde net ithalatçı konumunda olan Türkiye’nin, sektördeki ithalatı ise yaklaşık 491,4 milyon $ düzeyinde. İthalatın % 32’sini saç bakım ürünleri, %30’unu makyaj ürünleri oluştururken, bunları parfümler, traş, ağız ve diş bakım ürünleri izliyor. İthalatın büyük bölümünü AB ülkelerinden gerçekleştiren sektörde, en fazla ithalat yapılan ülkeler, başta ABD olmak üzere İtalya, İngiltere, İspanya, Çin ve İsviçre. Temizlik ürünleri sanayinde ise, pazarın %88’ini deterjanlar, %12’sini sabunlar oluşturuyor. Ağırlıklı olarak küçük ölçekli firmaların faaliyet gösterdiği sektörde, toz deterjan ve sabun sektöründe üretimin çok önemli bir bölümü büyük firmalar tarafından gerçekleştirilirken, krem ve sıvı deterjan üretimi bü- yük ölçüde küçük firmalarca yapılıyor. Sektörün kapasite kullanım oranının ise %56-60 civarında olduğu tahmin ediliyor. 2009 yılında yaklaşık 556,4 milyon $ seviyesinde ihracat gerçekleştiren temizlik maddeleri sanayiinde, ihracatın yaklaşık %65’ini sabunlar, %35’ini deterjanlar oluşturuyor. Önemli bir bölümü Bağımsız Devletler Topluluğu, Orta Doğu ve Doğu Avrupa ülkelerine yapılan ihracatta ilk sı- rada Irak yer alırken, bu ülkeyi Rusya Federasyonu, Azerbeycan, İsrail, Ukrayna ve Almanya izliyor. Aynı yıl, 339,3 milyon $ olarak gerçekleşen ithalatın ise, %89’unu deterjanlar, %11’ini sabunlar oluşturuyor. Bü- yük bölümü AB ülkelerinden yapılan ithalatta ilk sırada Almanya bulunuyor. Bu ülkeyi, İtalya, Polonya, İngiltere, ABD, Belçika, Fransa, Hollanda ve İspanya takip ediyor.

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir